DOLAR 32,5752 0.15%
EURO 35,0495 0.38%
ALTIN 2.440,230,22
BITCOIN 2133565-1,09%
Ankara
26°

AÇIK

13:10

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

Otomotiv sektörü ve Joe Biden arasında Çin kavgası

ABONE OL
28 Aralık 2022 21:32
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Otomotiv sektörü pil malzemelerine olan bağımlılığın yarattığı sorunlarla mücadele ediyor. Diğer yandan dünyanın en aka araba üreticileri de ABD’de Joe Biden yönetiminin Çin’le olan rekabeti nedeniyle daha aka sorunlar yaşıyor.Financial Times’ın haberine göre, Biden döneminde çıkan en önemli iklim yasası olan Enflasyon Azaltma Yasası, Kuzey Amerika’da üretilen elektrikli araçlara cömert vergi teşvikleri sunuyor. Bataryaların menşei ve bileşenlerine ilişkin yeni kurallar ise 2024’ten itibaren aşamalı olarak yürürlüğe girecek.YASA ZOR DURUMDA BIRAKTIAncak yasaya göre şirketlerin 2024’ten itibaren 7 bin 500 dolara kadar vergi teşviklerine adalet kazanması için araçların Çin, Rusya, İran ve Kuzey Kore tarafından üretilmiş veya monte edilmiş herhangi bir batarya bileşenine sahip olmaması gerekecek. 2025’te ise bataryaların bu ülkelerde çıkarılan, işlenen veya geri dönüştürülen madenleri içermemesi şartı getirilecek.Bununla birlikte, araba üreticileri hala aka ölçüde Çin’de işlenen minerallere bağımlı durumda. Ancak bu üreticiler Çin’le çalışmaları halinde rekabet gücünün bozulmasından ve müşterileri kaybetmekten endişe etmeye başladı.Otomobil üreticileri başlangıçta yeni yasayı desteklese de sonrasında şirketler ve ticaret grupları, Çin’le ilgili kuralların gevşetilmesi için baskı yapmaya başladı. Bazı üreticiler Çin menşeili içeriğe ruhsat verilmeye devam edilmesi gerektiğini savundu.SEKTÖR BASTIRIYORDünyanın en aka otomotiv şirketleri olan Ford, Stellantis ve Volkswagen de düzenleyicilerden Çin menşeine ruhsat verilmesini istedi. Bu şirketler Çin menşeili ürünler için bir eşik belirlenmesini talep ederken Volkswagen bu eşiğin yüzde 10 olmasını önerdi.Ford da aynı şekilde “endişe duyulan yabancı kuruluş” etiketi konusunda endişelerini dile getirdi. Şirket gelecek yıl Çinli batarya üreticisi CATL’den Mustang Mach-E otomobili ve F-150 Lightning kamyonu için batarya tedarik edeceğini duyurmuştu. İki şirket ayrıca ilişkileri geliştirmek konusunda mutabakat da imzalamıştı.ÇİNLİLER ÜRETİMDE BASKINÇin son 10 yılda dünya çapında kritik minerallerin madenciliğine aka yatırım yaptı. Uluslararası Enerji Ajansı’na (IEA) göre, Çin dünyadaki nikelin yüzde 35’inin, lityumun yarısının, kobaltın yüzde 60’ının ve nadir toprak elementlerinin yüzde 90’ının işlenmesini kontrol ediyor. Bu ürünler ise elektrikli vasıta yapımında kullanılan temel malzemeleri oluşturuyor.Ayrıca yakın tarihli bir IEA analizine göre, küresel katot üretiminin yarısından fazlasından yedi şirketin mesul oldu. Bu listenin zirvesinde ise Çinliler var. Yine en aka altı anot üreticisinin Çinli olduğu ve bu şirketlerin küresel üretim kapasitesinin üçte ikisini oluşturduğu belirtildi.Konu ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Peterson Uluslararası Ekonomi Enstitüsü kıdemli araştırmacısı Chad Bown, “Çin’i bu tedarik zincirinden çıkarmak fazla zor. Bunu yapmak için, daha önce kullanmayı hiç düşünmediğimiz siyaset araçlarını kullanmalısınız” dedi. İlginizi Çekebilir Otomotiv üretimi 10 ayda yüzde 5 arttı İlginizi Çekebilir Çin’de fabrikada yangın: 36 ölü

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.